2013-07-06

How beautiful it is!




I took the photo at Mt Azuma in Japan.
My dog and I have been there with my friends for a mountain crossing. That day, I got up before sunrise then went for a walk with my dog. When we got to the field pictured, the sun was coming up behind us. I will never forget that how beautiful the view was.

忘れられない風景がある。この写真もそのひとつ。

山が好きな私と、同じく山が好きな友人とで、お互いの犬を連れ合って吾妻・比婆山トレッキングに行ったときのこと。早朝、ちょっと長めの散歩に出ようと日の出前に起床して私とヨークは宿泊ロッジから歩いてちょっとの写真の場所へ。ちょうど小高い丘の前にきたとき、後方から差して来た朝日と、それを満足そうに眺めているヨークがあまりにも美しく、誇らしく。胸に何だか暖かいものがジワジワしたのを覚えている。彼は山歩きのお供には最高の犬だった。ヨークが居なければ山々を歩き回る事も、この美しい景色に出会う事も無かったと思う。

今は日本でお座敷犬と化している我が犬と、ニュージーランドの山々を巡れたらどんなに楽しいだろうか。

まあ、ニュージーランド、殆どの有名な山は犬が立ち入り禁止なんですけども。



No comments:

Post a Comment